Založ si blog

iota

v ohni oddala si sa mi

 
v kriakoch odkiaľ
 
upaľoval vyplašený zajac cez pole
a na súmraku slnko zapadalo bez mrakov
preskočila klávesnica a
napísala mi do ucha trochu
z toho milovania v prírode
čo sa hodí do balady a čo nie
 
sedím na chodníku a žobrem
o tvoje pohľady som zmorený
tou špinou vlastnej túžby a
opitý vášnivosťou predstavy
 
aby keď skladám modlitby do neba
sa mi vždy do cesty priplietla
jedna pekelná ponuka a tak
som si o chvíľu potom ako vyhopkal
ten ušatý blázon uvedomil vlastnú
úbohosť žobráka nad umastenou
misou od šošovice kam mi hádžeš
svoje drobné a koľko mi asi
z toho stačí ku šťastiu?
neviem zrátať všetky trápenia
 
zostáva mi tešiť sa z letokruhov
ktoré sa hromadia okolo mojej
koruny aby mi priviali vždy ten
nahorknutý zápach všetkých umelovín
ktoré ty si nepovšimnute hodila
do pračky hneď potom ako sme odložili
bicykle a ja som si chcel odložiť
kúsok z tohto dňa v ktorom bolo opäť
všetko namiešané do smotany zúfalstva
z toho že sme ešte na svete
 
zamkýnam teda slovo do seba
zaklínam ho nehou egoizmu pre moje ja
do budúcna ho ovoniavam vetrom
nasiaknutým slnkom z toho poľa
v ktorom oddala si sa mi v horiacom
kríku hoci si chvíľu predtým nechcela
o tom ani počuť
 
šialene mokrá spomienka sa mi zabára
do vnútorností že som ťa mal v tom poli
okolo ktorého už nikdy neprejdem bez
tohto poznania
 
 
Stanislav Háber
 
(zo zbierky Štvrťstoročie lásky)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.