Založ si blog

Báseň na každý deň: Sieťová hlina

Nechám sa za živa

zahrabať do hrobky

tvojho tela a obklopím

sa terakotovou armádou

aby sa mi na tebe podarilo

postaviť mapu svojho

sveta zahľadeného na obzor

aby som z koša na mojom

stožiari vykrikoval: Terra

Terra ako Kolumbov námorník

pri ceste do Indie

nuž veď aj tá skončila v Amerike

tak ako ja v tebe

lebo ty si mi svetadielom

osobitným priestorom v mori

svetiel zelených očí

zapojených do sargasovho mora

nedorozumení

keď ma bolia všetky ruky

aj tie čo ešte len použijem

na podnos doloženého tovaru

a štvrťmólové tóny ma menia

na šamana Hopi

čakajúceho na vrchol

tretieho trojuholníka kde tak

ľahko zbieram smiech

padajúceho prísľubu

prieniku s kruhom

a pamätáš sa na tú kozu

čo sa smiala keď ju šli

zarezať lebo mekot jej

už liezol na nervy

Tak si ma vypáľ z terakoty

aby som sa ti pripomínal

kým pod zemským povrchom

budem riediť krv

potom nadávok

na vyschnuté objednávky

prísľubov

zapájam sa teda

do tvojho portu

prístupu na net

všetkých tvojich stránok

prosím nemailuj mi viac

Stanislav Háber

(zo zbierky Štvrťstoročie lásky)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.