Založ si blog

Báseň na každý deň: iota

v ohni oddala si sa mi

v kriakoch odkiaľ

upaľoval vyplašený zajac cez pole

a na súmraku slnko zapadalo bez mrakov

preskočila klávesnica a

napísala mi do ucha trochu

z toho milovania v prírode

čo sa hodí do balady a čo nie

sedím na chodníku a žobrem

o tvoje pohľady som zmorený

tou špinou vlastnej túžby a

opitý vášnivosťou predstavy

aby keď skladám modlitby do neba

sa mi vždy do cesty priplietla

jedna pekelná ponuka a tak

som si o chvíľu potom ako vyhopkal

ten ušatý blázon uvedomil vlastnú

úbohosť žobráka nad umastenou

misou od šošovice kam mi hádžeš

svoje drobné a koľko mi asi

z toho stačí ku šťastiu?

neviem zrátať všetky trápenia

zostáva mi tešiť sa z letokruhov

ktoré sa hromadia okolo mojej

koruny aby mi priviali vždy ten

nahorknutý zápach všetkých umelovín

ktoré ty si nepovšimnute hodila

do pračky hneď potom ako sme odložili

bicykle a ja som si chcel odložiť

kúsok z tohto dňa v ktorom bolo opäť

všetko namiešané do smotany zúfalstva

z toho že sme ešte na svete

zamkýnam teda slovo do seba

zaklínam ho nehou egoizmu pre moje ja

do budúcna ho ovoniavam vetrom

nasiaknutým slnkom z toho poľa

v ktorom oddala si sa mi v horiacom

kríku hoci si chvíľu predtým nechcela

o tom ani počuť

šialene mokrá spomienka sa mi zabára

do vnútorností že som ťa mal v tom poli

okolo ktorého už nikdy neprejdem bez

tohto poznania

Stanislav Háber

(zo zbierky Štvrťstoročie lásky)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Juraj Blanár / Robert Fico /

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59

Opatrenia v podobe prevzatia časti utečencov alebo finančnej či materiálnej pomoci pre krajiny zasiahnuté prílivom migrantov označil pred novinármi za diktát, nejde podľa neho o solidaritu.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Kukláči / Polícia /

Kukláči so samopalmi zasahovali v Kaplnej. Pri akcii Zvar zadržali dve osoby

16.04.2024 11:22

V jednom z objektov v obci dochádzalo k nelegálnemu odčerpávaniu motorovej nafty z produktovodu vedúceho zo Slovenska do Česka. Polícia zverejnila autentické zábery zo zásahu.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Historickú budovu burzy v centre Kodane zachvátil požiar, jej veža sa zrútila

16.04.2024 11:07

Na videu miestnych médií bolo vidieť, ako ľudia vynášajú z budovy veľké obrazy, aby ich zachránili pred ohňom. Z budovy šľahali vysoké plamene a k oblohe stúpal hustý dym.