Založ si blog

Báseň na každý deň: Môj šťastný deň

Má podobu 18. apríla 2002

ráno idem s Jurkom na internet

pred odchodom do školy

mi oznámil že so starším bratom Jankom

debutovali na internete majú punkovú skladbu

to sme my

Juraj má jedenásť a Ján šestnásť

hanbím sa naposledy som Jankovi vynadal

že nevie spievať a teraz počúvam nahrávku

inú než ich jačanie v mojej pracovni

V redakcii píšem komentár a jednu drobnosť

redigujem päť článkov od iných

zalomujem stranu do novín

nadávajú mi v telefóne za predávaný komentár

idem navštíviť priateľa speváka do rádia

Tam mi jeho kolega odvráva

nie je informačná kancelária

Stretnem iného známeho

chválim sa mu s MP3 na internete

kde mi spievajú synovia

Je z toho uchvátený a dáva mi ponuku

aby účinkovali v jeho rozhlasovej šou:

– Človeče takú mladú kapelu

ktorej priemer je 14 rokov

sme v éteri ešte nemali

Trochu krotnem

či by sa mu skladba hodila:

– Ešte nech urobia tri a je na svete

nedá sa odbiť prepadám do nadšenia

Bežím do práce kde mi grafici

stále lámu stranu

píšem mail priateľovi Jozefovi

na pošte podám list tete Vierke do Viedne

Po ceste zabehnem do rádia

spevák mi priniesol svoje nové CD

nemá čas ani ja

V práci ma čaká zalomená strana

píšem mail o debute synov krstnej mame

našich detí Stanke a švagrine Ľubke

Zavolal som maliarovi Paľovi

že dnes do ateliéru neprídem

bol rád práve odchádzal na vernisáž

Počúvam CD a tvorím recenziu

Napísal som mail vydavateľovi

nech jednu báseň

vo vychádzajúcej zbierke Egotikon

venuje môjmu priateľovi poétovi

teraz som pochopil

pre koho som ju písal

Po príchode domov nakupujem na trhu

med a žene vyberám šaty z čistiarne

Med nemali stretol som Štefana

chvíľu diskutujeme o biznise

Pol hodinu cvičím s činkami počúvam správy

jem fantastický tvarohový koláč ženy Júlie

rozprávam sa so synmi a s dcérou Dominikou

večerné správy v televízii prespím

neviem z čoho budem zajtra písať komentár

Na tv kanále začal nemecký romantický film

naťahujeme sa čo pozerať

Nemci spor o film nad Američanmi vyhrali

Umyl som sa a čítam si z Nového zákona

celý List Kolosanom potom si opakujem

lekciu nemeckej gramatiky a píšem

o dnešnom krásnom dni v ktorom ma nič nebolí

viem že žijem a nikoho nepreklínam

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.