Založ si blog

Báseň na každý deň: 309

Niekde je všetko zrátané

koľko mám vlasov na hlave

koľko dobrých a zlých energií

som k nebu vyslal

Boh na mňa hľadí tými očami

ktorými naňho hľadím ja

a do daru mi dal nájsť 309 orechov

keď je niekde všetko zrátané

aj koľko mám vlasov na hlave

V básni čo za mnou raz v noci

pred dávnymi rokmi z neba prišla

mi pošepkal že vraj zomriem v roku 2047

A preto lebo je rok 2002

odrátam od 309 orechov 45 liet

môjho zbytkového žitia

a to hneď dvakrát

lebo aj moja manželka Júlia

bude pre mňa žiť len čas

kým budem s ňou na Zemi

Zostalo mi 219 orechov a máme tri deti

ktorými vydelené orechy

prinesú celé číslo 73

Čo ak je to ich vek ďalšieho žitia?

Čo ak je všetko zrátané už dopredu

aj to koľko mi vyrastie vlasov na hlave?

Už to nezistím prečo mi ten čo ráta

vlasy na hlave dal nájsť 309 orechov

čitateľ času keď sú preč letá

sa mi cez veky smeje

vie čo ja pri písaní ešte nie

či 309 orechov bolo budúce zjavenie

alebo len závoj hmly

Vox audita latet littera scripta manet

zostanem ti ako myšlienka v hlave

Deus meus et omnia – surfovať v čase

sa dá iba do budúcna

kto ma pozná kým ja už jeho nie

malé vysvetlenie

veril som číslu 309 po odrátaní 90

keď som dostal 219 presne

deliteľné tromi na 73

lebo 309 je pre mňa Ježiš

pri súčte tri plus deväť

čo je dvanásť a jedna plus dva sú tri

– trojjediná božská osoba!

Pripúšťam i omyly

pri rátaní orechov jednotlivo

pri zbere som číslo ktoré sa mi plietlo

radšej znížil o jedno akoby som mal pridať

a tak zaručene orechov bolo viac

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.