Založ si blog

Báseň na každý deň: Bláznivý kolobeh

Bieda sa opakuje

kruh Gautamovej karmy

aby všetko zaniklo čo raz vzíde

a to čo zaniklo sa zrodilo inde

V Jóbovi sa píše:

„Istého dňa,

keď prišli synovia Boží

postaviť sa pred Hospodina,

prišiel aj Satan medzi nich.“

Nech ma porazí ak je diabol neveriaci

veď predstupuje pred boha s jeho synmi

Stretol som jedného z nich

kríž na reťazi mal zavesený naopak

Kristus dole hlavou

Ten mladý muž mi vravel:

– Som vrah násilník a narkoman

ja som sa ho na nič nepýtal!

Stavím sa že nečítal Jóba

Priznávam bože

na kríži nemal som odvahu

spýtať sa mladého satanistu na teba

mal som strach

A pritom som ťa počul

v srdci ozvenu slov:

– Prihovor sa mu prihovor!

cestovali sme spolu dvomi spojmi

a tretí raz si mi ho poslal

na chodníku do cesty

Bál som sa seba

že by som mladíkovi s krížom

hore nohami ublížil ja

Tá zlosť mnou lomcovala

nebezpečná červotoč

vraziť mu päsť do tváre:

– Prečo urážaš boha?

A Cófar mi odpovedal:

„Vystihneš dokonalosť Všemohúceho?

Je vyššia ako nebesá, čo môžeš spraviť?

Je hlbšia ako podsvetie, čo vieš o tom?“

skúsenosť ma poráža mojimi zbraňami

vyťahoval som sa zbožnosťou

zatiaľ proti bezbožnosti

vydaný jej trikrát z prozreteľnosti

na boj som zostal nemý

Len preto že som sa bál seba

a na božie právo som nepomyslel

potom som vstúpil do obchodu

kde predávali opačne zavesené kríže

vďaka bože nebol ten mladík na vine

ale zlá ponuka

kúpil som tam tričko dcére

Tak ma en soph priviedol

k božej odpovedi Jóbovi:

– Odmieta všetky obvinenia

je iným: „Poznáš ty zákony neba,

alebo ty určuješ jeho vládu na

zemi?“

Philip K. Dick mi vysvetlil

ortogonálny vzťah stvoriteľa

k mojej skúsenosti:

„Mňa chceš obviňovať,

aby si sa ospravedlnil?“

To čo ma od mala učil svet

je zastreté hmlou

aby ju smrť vyvetrala

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.