Založ si blog

Viem už o amnestiách a možnom vrahovi skutočne všetko?

Predstavte si, že dostanete anonym, ktorý sa vám vyhráža smrťou.

K tomu máte pribalený 9 mm ostrý náboj ako bonus. Náboj má na zápalke červenú farbu, ako to robia s policajnou muníciou, aby im pri skladovaní nezavlhla. Nahlásite všetko riadne polícii, potom generálnej prokuratúre, potom inšpekcii ministerstva vnútra, napíšete výzvu Róbertovi Kaliňákovi. A stále sa nič nedeje.

Uvažujete, kto by mohol mať záujem na vašej smrti? Spomeniete fakty, ako som urobil, že päť rokov mlčím a potom ma vyzve bývalý minister zahraničných vecí Pavol Demeš, aby som sa vyjadril k Mečiarovým amnestiám a zavlečeniu prezidentovho syna, veď som bol vtedy hovorca Vladimíra Mečiara a poradca ministra vnútra Gustáva Krajčiho pri ochrane spojok namiesto mŕtveho Róberta Remiáša a to Miloša L. a Ľubora K. A teraz vám ľudia vravia, to s amnestiami nesúvisí, to možno len nejaký hlupák z tvojho okolia…

Nuž rozmýšľate, čo ak je to pravda? Hľadáte vo svojom okolí niekoho podobného. A v tom zistíte, že jeden zo susedov, ktorí sa k vám práve pred dvadsiatimi rokmi do susedstva prisťahoval, má rovnaké meno ako z médií známy kukláč, teda policajt. Neviete, či je to on? Nuž hľadáte ďalej. A zrazu zistíte, že rovnaké meno má aj človek, na ktorého je registrovaná firma na likvidáciu munície. Je to náhoda?

A v hlave začnete spomínať. Áno, spomínaný sused a jeho príbuzná vás už dvadsať rokov neustále sledujú. Ak idete von, hneď sú na oknách, či na balkóne. Správajú sa agresívne, vykrikujú po vás a po vašich blízkych, neustále vás majú pod drobnohľadom, darmo ich dvadsať rokov ignorujete, veď nebudete neustále v strehu a v spore s neprispôsobivými susedmi. Takže to nesúvisí s amnestiami?

Ak je to ten človek, čo má zhodné meno ako známy kukláč, tak bol v polícii už pred dvadsiatimi rokmi. V polícii však boli aj Remiáš a Oskar Fegyveres. Mohli sa poznať aj s týmto susedom? Mohli, ak je to meno zhodné a je to naozaj on? Ako sa to dá preveriť? Ozaj, vyhovovalo by mu, keby sa amnestie teraz zrušili? Možno áno, veď vrahmi podľa médií by mali byť predsa bývalí politici Vladimír M. a Ivan L. Za vrahov ich predsa označil aj Oskar F. vo svojom videu, na ktorom mal pri sebe nové spojky Lauka s Kovalčíkom a vtedy povedal, že ak by sa im rovnako niečo stalo ako sa stalo Remiášovi, nuž potom vrahmi sú Mečiar s Lexom.

A vtedy pred takmer dvadsiatmi rokmi som túto predstavu prekazil, lebo Lauko ma s Kovalčíkom opakovane prosili, že len mne veria; a že len ja im pomôžem, lebo Lauko ma poznal z revolúcie v roku 1989. Boli to oni, kto ma vyhľadali, nie ja ich. Ba na prvýkrát, keď mi povedali, čo robia, som ich vyhodil. Prišli však aj na druhý deň a neustále do mňa domŕzali, že ak im nepomôžem, tak zomrú. Tak vznikol dokument Utajení svedkovia prehovorili. Pôvodne ho mala vyrobiť televízia Markíza, aspoň taká bola moja dohoda s vtedajším riaditeľom Pavlom Ruskom. Markíze to dlho trvalo, nuž som šiel navštíviť vtedajšieho riaditeľa STV Igora Kubiša. Ten však dokument odmietol pripraviť, ba dal ma vtedy vyviesť pred budovu televízie v Mlynskej doline strážnou službou akoby som bol nejaký provokatér. Darmo sme boli bývalí kolegovia, veď ja som roky predtým už v televízii pracoval, keď tam Igor Kubiš ešte len prišiel ako elév. Absolútne absurdná situácia, veď Lauko s Kovalčíkom na mňa naliehali, že sa im určite niečo stane, že sa boja, nevedel som, čo si počať?

A vtedy som stretol v meste vtedajšieho riaditeľa VTV a môjho bývalého kolegu z STV, výborného redaktora Jána Izáka. Pýtal sa ma, ako sa mám. Priznal som sa, že zle, lebo si neviem rady, ako zverejniť príbeh nových spojok na Oskara Fegyveresa a tak im zabezpečiť medializáciu, aby ich skutočne nik nezabil? A on mi povedal, že to vo VTV spravia a vznikol dokument, ktorý hneď aj na tejto zaniknutej televízii odvysielali. Moja misia bola splnená. Lauko s Kovalčíkom sa viac nemuseli báť o svoj život.

A teraz po dvadsiatich rokoch zrazu zisťujem, že sa musím báť ja, ba je pravdepodobne možné, že v mojom susedstve celé tie roky býval človek, ktorý nielenže mal blízko k polícii, ale na moju likvidáciu má možno aj motív. Veď som nepríjemný svedok. Viem, že Mečiar vydal amnestie ako humánny akt, aby chránil pred voľbami 1998 dvoch utajených svedkov, aby neboli možno aj ďalšie vraždy spájané s politikou. Viem, že okrem Remiáša bol v prípade zavraždený aj iný človek, ktorý vypovedal na polícii, že Róbert R. mal vraj nezhody s podsvetím. Skôr však, než mohol svoju výpoveď potvrdiť pred vyšetrovateľom, našli ho tiež zhoreného v aute ako Remiáša, ale na rozdiel od neho mal tento človek aj zviazané ruky za chrbtom.

Čo teraz robiť? Napriek mojim podaniam na políciu, na prokuratúru, ministrovi vnútra, na inšpekciu ministerstva a to od 8. marca 2017, sa nič nevyšetruje, nič sa nerieši. Polícia sa zaoberá profesionálne zásielkou, v ktorej bol biely prášok ako sa ukázalo cukor v Košiciach a nie ostrým nábojom ráže 9 mm. Nuž veď ak to bol náboj skutočne z policajných skladov, policajti to vedia a nebudú svedčiť proti svojmu? Som na správnej stope? Ako to overiť?

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.