Báseň na každý deň: Kankán odtoku

30. júla 2013, haber, Nezaradené

Návaly oblín tvojho tela

ma zavalia na dva dni

a pluh sa k nám nedostane

lebo nechce a ani ja potom

netúžim lebo som spokojný

to len ty hovoríš

o starej žene hoci v tebe

stále drieme dievča

z mojich dní a vidím ťa

očami aj o generácie

mladších ktorí ti hovoria

že si krásna

a ja sa neponáhľam to len

neustále prichádzajú

malí trpaslíci ktorí svet

zapratávajú novými smetiami

nešťastných druhých žien

kým sa ti čižmy zabárajú

do bieleho asfaltu a ja súhlasím

že sneží

vtedy keď ty si neoddychovala

a nič si nestihla

len ten kladný zápor

a hrniec som nakoniec umyl

bubnovaním myšlienok

ktoré bombardujú smaltované dno

v nás a odtok sa rozosmial

do dupotu kvapiek

tancujúcich kankán

Stanislav Háber

(zo zbierky Skameniem)