Báseň na každý deň: Johann Sebastian Bach

7. marca 2015, haber, Nezaradené

Aké neuveriteľné tajomstvo

si schoval do notových partitúr

Zbláznim sa

že aj ja cítim v hrudi

to krásne svetlo

ktoré mi zalieva moje vnútro

keď sir Adrian Boult

hrá s London Philharmonic Orechestra

tvoje Brandenburg concertos nos. 1, 3 & 5

stále dookola

aj keď ty Johann

si naposledy vydýchol

v roku 1685

a sir Boult

ich nahral v roku 1993

Zošaliem od rozkoše

z hudby

Ďakujem za to že som

keď zaznie adagio po allegru a pred Menuet-Trio-Menuet

a za hrudnou kosťou sa ozve svetlo

Ako si ho dokázal zakódovať do nôt

veď čosi podobné som zažil len raz

keď sa mi v chráme sv. Alžbety v Košiciach zjavil

ON

a teraz ty mi cez veky prinášaš dôkaz

že sa zjavil aj tebe

Ďakujem ti že si

aj Bach

Stanislav Háber

(zo zbierky Egotikon)