Báseň na každý deň: Dopísané je

18. marca 2015, haber, Nezaradené

sadám k stroju a viem to

čo som dal do názvu

už niet viac čo dodať

Snáď iba to že Slovenská kniha národný podnik

predajňa číslo 081150 na Štúrovej ulici 7 v Bratislave

vystavila faktúru číslo 80 – 1966 5. januára

pre môjho starkého Viktora Hábera

Poľnohospodárska technická škola

Spišská Nová Ves

kde bol riaditeľom

a ja som túto knihu získal do daru od mojej starkej

Eleonóry Háberovej ktorá učila slovenčinu

aby mi táto kniha pomáhala všetko dopísať až do konca

Je to Slovník slovenského jazyka

a v roku 1966 keď mu ho v piatich zväzkoch predali na dobierku

som sa narodil

vietor sa utíšil

slnko zapadlo

ale ešte nie je tma

a ja nemám chuť

už nikomu dať

žiadnu ďalšiu správu

Stanislav Háber

(zo zbierky Egotikon)