Báseň na každý deň: Neustále

6. apríla 2015, haber, Nezaradené

Tvárou tvár zániku ma prepadla úzkosť

nebola zo strachu z náhleho odchodu

uzavretia sínusových kriviek bytia

ale že nestihnem to najdôležitejšie

naučiť to najpotrebnejšie

a zanechať na seba svetlú pamiatku

Neberte moje vyznanie za náhradu

Prežité roky žiadne slová nezastúpia

Nechcem moralizovať potrebu lásky

ani podobné odkazy iba poznanie

každé trápenie už bolo a bude

aj keď tak ako ja už nebudete

Chcel by som byť až sa na nohy postavia

vaše deti lebo je nespravodlivé žiť

bez otca a egoistická túžba pomáhať

mi prikazuje jestvovať

pud sebazáchovy je výhovorkou

za otcovské city

ten na nebesiach vie

lepšie ako ja čo je dobré a či zlo

ktoré je mi dôvodom aby som zostal

nie je v skutočnosti pre iných požehnaním

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)