Báseň na každý deň: Pohľad

15. apríla 2015, haber, Nezaradené

Mužský stroj

biologicky naprogramovaná mašina

otáčam hlavu a netúžim

po dráždivých predstavách

Vysvetliť to mojej láske

prečo sa otáčam

som tak naprogramovaný

ak ma oko pohoršuje

vylúpnem ho než by som mal

byť pred láskou zatratený

Láska vraví – človek nie je zviera

nevrhne sa len tak na druhého

lebo je príležitosť

– lenže zvery to nerobia

Chlap sa pozrie bez príčiny

muž naprogramovaná mašina na city

na biológiu na pud sebazáchovy

keby sa nepozrel už by nežil

Ženy sú bohyne z lepšej planéty

z odlišnej matérie

z vyššej energie aj moja láska

mrzká chlapská obluda

v objatí kolien myslí aj na iné

sústava predstáv sa zadrhne

– no na kom inom ak nie na tebe?

čím viac milujem som len ten

ktorý má medzi nohami

väčšiu príťaž pre modlenie

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)