Založ si blog

Guľka nie – cukor áno: Výzva ministrovi vnútra SR Róbertovi Kaliňákovi a PZ SR

Pracoval som v priebehu takmer 23 rokov, čo bol Vladimír Mečiar v politike, trikrát v rôznych časových obdobiach ako jeho hovorca.

Nikdy sa mi však nestalo, ako teraz 8. marca 2017, že mi prišiel anonym z výstrižkov z novín s ostrým nábojom 9 mm typu Nontex do osobnej pištole buď typu Glock alebo ČZ, či inej zbrane, keďže ide o univerzálne strelivo. Nemám potuchy, kto by mi niečo také mohol poslať. Anonym napísal: „Vojna likviduje čo vás čaká?“ – a k tomu spomínaný náboj. Raz som už však ostrý náboj v schránke objavil, ale len samotný náboj, myslel som si, že to tam možno omylom hodili nejaké deti, bol však menšieho kalibru 7,62 mm a tak som ho vyhodil. Ten náboj sa objavil v minulom roku, keď sa začalo hovoriť o zrušení Mečiarových amnestií. A teraz, keď sa v spoločnosti už o tom živo diskutuje, ma pred týždňom vyzval verejne bývalý minister Pavol Demeš, aby som na Facebooku zaujal stanovisko. Vyše 5 rokov som V. Mečiara nevidel a ani som s ním nehovoril a na verejnosti som sa ani ja nevyjadroval. Na vyhlásenie amnestií si živo pamätám, lebo som bol vtedy aj poradcom ministra vnútra Gustáva Krajčiho a zabezpečoval som bezpečnosť utajených svedkov Miloša Lauka a Ľubora Kovalčíka, ktorí nastúpili ako nové spojky po smrti Roberta Remiáša. Na verejnú výzvu pána Demeša som reagoval (viď Facebook), kde som pripomenul, že Mečiarove amnestie bolo možné zrušiť v pohode v lehote do 6 mesiacov od ich vyhlásenia. Vtedy, ak by sa ktokoľvek, kto by sa cítil dotknutý týmito amnestiami obrátil na Európsky súd pre ľudské práva v Štrasburgu, ten by sa nimi mohol zaoberať a amnestie aj zrušiť. Nik tak však vtedy neurobil! Rovnako som pánovi Demešovi napísal aj ďalší argument, že Michal Kováč starší sľúbil zverejniť rozsudok Mníchovského súdu nad svojim synom, ale nikdy tak neurobil. Pritom Mníchovský súd prepustil počas vyšetrovania jeho syna na slobodu na kauciu a táto kaucia po vynesení rozsudku prepadla v prospech súdu. V prípade, ak súd konštatuje nevinu, tak sa kaucia vracia a neprepadá v prospech súdu. V prospech súdu prepadá kaucia ako súčasť trestu. Ďalej som v spomínanej diskusii napísal, že v prípade nebola len tragická smrť Remiáša, ale aj ďalší človek bol zavraždený, o čom sa nehovorí. A tento ďalší človek vypovedal na polícii, kde sa sám prihlásil, že Róbert R. mal nevybavené účty s podsvetím. Skôr však než mohol tento človek znovu vypovedať a odpovedať aj na otázky vyšetrovateľa, bol nájdený zhorený vo svojom aute a ruky mal za chrbtom zviazané drôtom!
Po tejto minulotýždňovej verejne dostupnej diskusii na Facebooku som v stredu 8. marca 2017 dostal čudnú zásielku. Neoznačenú obálku a v nej anonym a ostrý náboj! Navštívil som okamžite 8. marca 2017 obvodné oddelenie PZ SR na Máchovej ulici v druhom bratislavskom okrese, odkiaľ ma poslali na Okresné riaditeľstvo PZ SR Bratislava II. na Osvetovú ulicu, nakoľko ide o ostrý náboj, takže je tu podozrenie nielen z naplnenia trestného činu nebezpečného vyhrážania sa, ale aj podozrenie z trestného činu nezákonného ozbrojovania. Na moje prekvapenie na Okresnom riaditeľstve PZ SR Bratislava II. mi vyšetrovateľ oznámil, že mám ísť späť na obvodné oddelenie na Máchovú ulicu, lebo podľa jeho názoru ide iba (sic!) o priestupok! – proti občianskemu spolunažívaniu a teda stačí, ak to takto budú na obvode policajti vyšetrovať a nasledne to má vraj vyriešiť len Okresný úrad SR a nie prokurátor.
Tak som 8. marca 2017 šiel späť na Máchovú ulicu, kde však radoví policajti na obvodnom oddelení PZ SR trvali na tom, že ide o podozrenie zo spáchania niekoľkých trestných činov a nejde o priestupok a s tým aj urobili môj výsluch a odovzdal som im anonym na expertízne skúmanie spolu s ostrým nábojom.
Na druhý deň 9. marca 2017 ma predvolali opäť na Obvodné oddelenie PZ na Máchovú ulicu, kde mi oznámili radoví policajti, že ich nadriadení sa rozhodli ďalej vec vyšetrovať predsa len ako priestupok! Preto som 10. marca 2017 navštívil Generálnu prokuratúru SR, kde som podal sám u trestného prokurátora trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, nakoľko trvám na tom, aby dôkazy – anonym a náboj – prešli expertíznym skúmaním a hľadal sa páchateľ, či páchatelia, ktorí sa mi vyhrážajú z neznámych dôvodov smrťou. Neviem, či tieto vyhrážky súvisia so snahou o zrušenie amnestií a mojím prípadným svedectvom, keďže viem, že Vladimír Mečiar amnestiu dával preto, lebo pred voľbami v roku 1998 neustále nové spojky na Oskara Fegyveresa po smrti Remiáša tvrdili, že sú ohrození na živote. Oskar Fegyveres vtedy totiž natočil video, na ktorom je spolu s Milošom L. a Ľuborom K. a hovorí na ňom, že ak by sa týmto dvom novým spojkám niečo stalo, tak nech všetci vedia, že ich dal zabiť Mečiar s Lexom Až potom si Miloš L. s Ľuborom K. uvedomili, že skôr, než by sa im niečo stalo, boli už označení ľudia ako ich vrahovia a teda ich môže ktokoľvek teraz zabiť a vina padne na Mečiara s Lexom, keďže s videom prišlo do styku veľa rozličných ľudí. Neustále ma opakovane bombardovali so svojimi žiadosťami, že sa cítia byť ohrození na živote, nuž aby sa situácia pred voľbami v roku 1998 upokojila a nik už nezomrel, vydal Vladimír Mečiar svoje amnestie ako humánny akt.
Možno vyhrážky na moju osobu súvisia s niečim úplne iným, neviem, možno niektorí neznášanlivý sused, prípadne popletený čitateľ, keďže teraz mi vyšla moja 28 kniha – román v Ikare s názvom Kričiace kamene, kde píšem o jednej vražde na prelome rokov tesne po revolúcii 1989, ale to je román, nie dokumentaristika ani novinárčina. A že by niektorí so susedov disponoval ostrým strelivom, ktorým by sa mi chcel za niečo vyhrážať, sa mi tiež nezdá úplne pravdepodobné, aj keď všetko je možné. O mojom prípade informovala zatiaľ len Televízia JOJ v piatok 10. marca v Novinách JOJ.
Postup Policajného zboru SR však považujem za škandalózny! Radoví policajti vedia viac, ako ich nadriadení, ktorí ostrý náboj a vyhrážku smrti považujú za priestupok!
Vážený pán minister vnútra Róbert Kaliňák, 11. marca 2017 médiami prešla správa, že občan v Košiciach dostal do schránky obálku s cukrom a zasahovali všetky bezpečnostné zložky a hovorí sa o podozrení zo spáchania trestného činu! V mojom prípade existovala snaha bagatelizovať ostrý náboj kalibru 9 mm zo strany nadriadených radovým policajtom v II. bratislavskom obvode a anonym vyhrážajúci sa mne a mojej rodine smrťou! Aký je toto dvojaký meter? Prečo sa v mojom prípade nepostupuje rovnako? Skutočne sa pripravuje moja fyzická likvidácia?!
Anonymy som nedostával, ani keď som pôsobil ako aktívny hovorca pána Mečiara a bol som poradcom ministra vnútra Gustáva Krajčiho vo vraj divokých 90-tych rokoch! Vtedy, keby sa niečo také stalo nie mne, ale radovému občanovi, tak som si istý, že by členovia PZ SR postupovali oveľa profesionálnejšie ako dnes! Dodnes som nebol prizvaný, aby mi boli odobraté odtlačky, keďže som sa anonymu dotýkal a nebola ani obhliadka činu a výsluchy svedkov! A vyhrážku smrťou chcú pre mňa neznámi velitelia radových policajtov a vyšetrovatelia bagatelizovať na priestupok!
Preto Vás pán minister vnútra SR Robert Kaliňák vyzývam a rovnako vedenie PZ SR, aby vyšetrovanie prebiehalo s plnou vážnosťou, aké si ohrozenie života a zdravia občanov SR zaslúžia! Ak už nezáleží na tom, že som pracoval ako hovorca pána Mečiara a bol som poradcom ministra vnútra SR, v prvom rade som takisto občan SR a nie som občan inej nejakej druhej kategórie! Mne sa nevyhrážali cukrom ako občanovi v Košiciach, ale ostrým nábojom 9 mm!

Stanislav Háber
exhovorca Vladimíra Mečiara
bývalý poradca ministra vnútra SR

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:06

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.