Založ si blog

Figurín

Vieš ako zúrim
keď ťa niekto vyzlieka
pohľadom a ten starý
chlipník v Nemecku sa
triasol ako huspenina pri
pohľade na tvoje oči
kým mladý Fritz ti
daroval pred mojim zrakom
bielu ružu fakt som bol
nahnevaný v tom úzkom
hotelovom prítmí kde si
bola opäť iba moja a tí
dvaja si mohli oblizovať
svoje ruky ktoré som ti
daroval rozkrájané na žeravé
pahreby nahrnuté na moje
hlavy sa začali rozpadávať
s polovičným náskokom som
zhltol kvasenú kapustu na
biskupskom handelplaci

Kým autá sa rútili v bielej hmle
nenávisti k odtrhnutým lupienkom
rozprášených slamienok po klobúku
sveta sa mi nechce šmýkať čo ti poviem
tam v mystickej katedrále môjho ega
staviam hrubé múry za ktoré mi
nik nepresiakne ničím čo nechcem

V pokore zohavený popolom
vlastného tela sa rozpadávam na voskové
mlieko nasiaknuté vôňou pižma
ale tak von oknom drž ma
aby som nelietal s nohavicami
v rázporkoch bytia kde sa rezance
krútia nastoknuté na háčiky
prázdnych dní v temnici temna

Nechám sa rozmasakrovať tým mäsovým
mlynčekom nádejí roztočenom vetrom
zvončeky cilinkajú naučeným sovím
pohľadom lovím tučné prasa zabité
na počesť orosených pavučín
tých hodín navoňaných lesným medom
kam sa dám
ku komu sa stretnem
nesúrodý makový rožok nasiaknutý
chlebom všetkých zúrodnených dolín
nahodených v čipkovanom obruse
bodľačín zašliapnutých v blate
hranatých figurín
Stanislav Háber
(zo zbierky Štvrťstoročie lásky)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.