Založ si blog

Báseň na každý deň: Duša na skle

Studentočka…

spievaš mi zo sna do rána

kráčam do obchodu

po čerstvé rožky spieva mi mama

Vysvetľujem synovi Jurkovi

čo je vastočnaja babku nepozná

zomrela mladá

Taká ku mne chodí

v to ráno mi spieva po ukrajinsky

oj nechodi Hrycu

tam na večornicu

Chcem ju vidieť za dňa

Pozri sa na sklo

a dýchni naň

Na tom skle je moja tvár

Vidím ju ako fotografiu

Usmieva sa a mizne

z obloka pod lúčmi slnka

a jej dych mi maľuje v srdci mier

pusť vsegda budjet solnce

pusť vsegda budjet neba

pusť vsegda budjet mama

pusť vsegda budu ja

Koľko mi toho naspieva

rád by som spieval deťom jej ústami

za poslednjuju kopejku

najmu trojku lošadej

Nepočujú ťa len moje neladné spievanie

Ozvi sa tým čo ťa živú nepoznali

Zaspievaj im o duši na skle

o slnku a mieri čo mi dávaš do srdca

Stanislav Háber

(zo zbierky Záhady duševnej záhrady)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

dennik N versus Smer

Na 'smerákov' sa z podcastu Denníka N valila spŕška nadávok. Takto zmier nevyzerá, ohradili sa. Šéfredaktor sa bráni, že to bola satira

16.06.2024 15:39

Po množstve nadávok, ktoré zazneli z mediálneho podcastu na členov strany Smer sa smeráci pýtajú, či takto má vyzerať zmierenie.

vojna na Ukrajine, mierový summit vo Švajčiarsku, Volodymyr Zelenskyj

Zelenskyj získal 85 podpisov pod deklaráciu z mierového summitu. Viaceré veľké krajiny sa nepripojili

16.06.2024 14:43

Účastníci prvého summitu o mieri na Ukrajine vyzvali na návrat detí deportovaných Ruskom a na zapojenie "všetkých strán" do mierového procesu.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Pellegrini: Chcem byť silnou hlavou štátu, využijem svoje politické skúsenosti

16.06.2024 14:07

Nový prezident Peter Pellegrini považuje za svoju výhodu skutočnosť, že ako prvý politik v novodobej histórii zastával všetky tri najvyššie politické funkcie.

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.