Založ si blog

Báseň na každý deň: náhrdelník

ten sneh čo

vŕzgal pod sánkami s
bielizňou si pamätám až
príliš jasne a mama ťahala
zo všetkých
síl kým som sa viezol z
chodníka na chodník do
práčovne kde potom manglovala
prala a sušila všetky tie
voňavé biele
veci a mama často
nevládala ťahať ma na
sánkach aj naspäť domov
po sídlisku Juh v Košiciach
oproti nemocnici kde
v lete cez
plot predávali zmrzlinu a
spoza plota zneli zvony
z chrámu do izby v
ktorej zomierala a
zdravotní bratia ju položili s
nosidlami na zem až
jej o asfaltový chodník
poskočila hlava a
ona ma tichým hlasom
poprosila: zober ma domov
a ja som sa tváril že
ju nepočujem
potom som už chcel počuť
ale odvrátila odo mňa oči
vedela že domov ísť
nemôže a na spálené telo
od rádioaktivity sa jej
priliepali zelené tesilové
nohavice tie o ktorých
hovorila že ich má do
tanca aj na počúvanie
a ja som ju podopieral
ale mama nechápala že
sa nedokáže vzoprieť na
nohách a ľudia sa na nás
pozerali akoby
sme boli exotický hmyz
nosím si ťa neustále
so sebou ako ty svoj
náhrdelník so zelenými guľôčkami

Stanislav Háber (zo zbierky Skameniem)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.