Založ si blog

Báseň na každý deň: náhrdelník

ten sneh čo

vŕzgal pod sánkami s
bielizňou si pamätám až
príliš jasne a mama ťahala
zo všetkých
síl kým som sa viezol z
chodníka na chodník do
práčovne kde potom manglovala
prala a sušila všetky tie
voňavé biele
veci a mama často
nevládala ťahať ma na
sánkach aj naspäť domov
po sídlisku Juh v Košiciach
oproti nemocnici kde
v lete cez
plot predávali zmrzlinu a
spoza plota zneli zvony
z chrámu do izby v
ktorej zomierala a
zdravotní bratia ju položili s
nosidlami na zem až
jej o asfaltový chodník
poskočila hlava a
ona ma tichým hlasom
poprosila: zober ma domov
a ja som sa tváril že
ju nepočujem
potom som už chcel počuť
ale odvrátila odo mňa oči
vedela že domov ísť
nemôže a na spálené telo
od rádioaktivity sa jej
priliepali zelené tesilové
nohavice tie o ktorých
hovorila že ich má do
tanca aj na počúvanie
a ja som ju podopieral
ale mama nechápala že
sa nedokáže vzoprieť na
nohách a ľudia sa na nás
pozerali akoby
sme boli exotický hmyz
nosím si ťa neustále
so sebou ako ty svoj
náhrdelník so zelenými guľôčkami

Stanislav Háber (zo zbierky Skameniem)

Hrabivci zo všetkých strán, zobuďte sa!

27.02.2018

Zastrelili novinára s jeho priateľkou. Každý normálny človek je zhrozený. Každý normálny človek to odsudzuje. Na Slovensku sa celá spoločnosť navyše zbláznila.

Všetko je možné a teda aj to, že prežívame tisícročia rovnaké problémy

20.04.2017

Je veľký rozdiel medzi operetou a muzikálom?

Je nás viac ako päťdesiat miliónov? Slovák je človek prírodný. ..

19.04.2017

Záujem o prírodu je u nás tradične veľký.

Russia Orthodox Easter Putin

Putin po piaty raz. Slovenský diplomat bude pri jeho "pomazaní"

06.05.2024 17:29

Štafáž na inaugurácii Putina bude popri domácej "verchušky" robiť aj časť diplomatického zboru. Zastúpené bude aj Slovensko, ktoré na rozdiel od viacerých západných spojencov pozvanie neodmietlo.

Nemocnica Poprad

Vyskočil? Polícia preveruje úmrtie muža v areáli popradskej nemocnice

06.05.2024 16:56

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.

charkov

Všetko sa zachvelo, jediný úder zničil celú ulicu. Rusi prvýkrát zabíjali 1,5-tonovou bombou

06.05.2024 16:27

Všetko naokolo sa zachvelo, akoby sa začalo zemetrasenie. Jediný úder zničil celú ulicu, napísal šéf vyšetrovacieho oddelenia regionálnej polície.